Rex
Rex

EN RESA TILL
INRE RYMDEN

EN RESA TILL
INRE RYMDEN

En storslagen rymdresa med Smålandsvillan

Ingen skugga ska falla på lägenhetslivet mitt i stan, men eget hus och allt det utrymme man får på köpet är svårslaget för en väntande eller växande familj. Tillsammans med SmålandsVillan skapade vi en kampanj som uppmanade målgruppen att flytta till rymden.

bild

Drömmen om mer space

I en Sifo-undersökning om svenskarnas boendebehov kunde vi läsa att ”Fler numer är villiga att flytta utanför stan för att få möjlighet att bo i en större bostad, till bättre pris.” Insikten stod i linje med Smålandsvillans varumärke och landade i uppmaningen: Flytta till rymden och förverkliga drömmen om mer space. Kampanjen kom att kretsa kring The Spaceman, en astronaut som gjorde helt vanliga och ovanliga saker i hemmet. Spelade cello och vattnade fikusar för att nämna två.

En kombo av kreativitet och klok mediaplacering

En mix av filmer och stillbilder annonserades parallellt i olika kanaler; framförallt på Youtube och sociala medier, men även som nativeartiklar och banners på väl valda webbsidor. Klicken tog kunden till en kampanjsida där all information och vidare instruktioner väntade. Swoosh!

“In my experience there is no such thing as luck.”

Astronauten som gick hem

Tack vare Smålandsvillans mod att sticka ut möjliggjordes en uppskattad rymdkampanj som överträffade försäljningsmålen med astronomiska proportioner – det ser vi som bevis på bra samarbete mellan byrå och uppdragsgivare. Och som Obi-Wan Kenobi en gång sa: “In my experience there is no such thing as luck.”